Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zondag 3 mei 2015

Flinke vuilniszak mee

Cera:
Mevrouw K., ik wil niet zeuren hoor, maar ze zitten me weer te pesten en ik zou het prettig vinden als u daar eens wat aan deed.
Ja, ik was in de Kruidentuin met Oscar, en daar zat Kaija ook, en zij mag mij niet. Ze zegt dat ik daar niet mag komen omdat het haar tuin is en ik daar niks te maken heb.
Het klopt dat de tuin groot genoeg is voor ons allemaal en dat er ook voor ons allemaal genoeg Nepeta staat, maar als ik ergens lig te rollen, komt ze naar me toe en jaagt ze me weg. En als ik dan een eindje verderop ga zitten, komt ze achter me aan en dan moet ik daar ook weer weg. En zo gaat het steeds maar door. Nee, Oscar helpt me niet, hij doet net of hij niks in de gaten heeft. De Boez is er ook niet om mij te beschermen, dus ik vroeg me af of hij misschien binnen is, dan kan hij met me mee om me te verdedigen tegen die Kaija.
U heeft hem niet gezien? Kunt u dan niet met me mee naar de tuin om tegen Kaija te zeggen dat ze me niet zo mag pesten? Ik heb namelijk nog geen enkele, behoorlijke snuf Nepeta kunnen nemen omdat ik daar de kans niet voor krijg, terwijl ik wel heel erge trek heb.
U bent even met andere dingen bezig? U wilt dus geen tijd voor mij vrijmaken? En als ik u nu vertel dat mijn nood hoog is en ik me heel ellendig voel, kunt u dan voor deze ene keer toch even met me mee? Ja, ik kan nog wel 10 minuutjes wachten. Nee, dan zal ik de rest van de dag niet meer zeuren en ook niet meer zielig lopen doen. Neemt u uw harkje en schepje mee? Dan kunt u gelijk nog even wat ander nuttig werk in de tuin doen. Ja, want ik ben namelijk bang dat ik van de zenuwen ergens een drukje heb gedaan tussen de planten, en Oscar trouwens ook. Ja, ik heb verder wel netjes over de tegels gelopen en maar een klein kuiltje gegraven. Ja, neemt u voor de zekerheid maar een flinke vuilniszak mee. Camera hoeft niet mee, nee, want ik voel me niet goed genoeg om vandaag voor u te po(e)seren. U heeft nog 8 minuten, ja.

3 opmerkingen:

Kat zei

Wildkakken.

Ma Tok zei

Aaaach, waren ze weer zo gemeen tegen je, Cera? Wat een naarlingen! En kwam niemand je helpen? Je bent echt zielig. En nu moet je ook nog wachten op mevrouw K. Ik krijg bijna medelijden met je, arm diertje.

Adam zei

Het is vandaag en gister het weekend van het naakt tuinieren.
Natte bedoeling.