Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

donderdag 14 januari 2016

Probleem was te voorkomen geweest...

Oscar:
Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik wat extra verlof heb moeten opnemen om mijn nieuwjaarstrauma te verwerken. En dus durf ik pas sinds enkele dagen weer naar buiten te gaan, maar ik kijk dan altijd wel eerst even door het raam of de boel daar helemaal veilig is.
Wat er nu precies op die eerste januari is voorgevallen, weet ik al niet eens meer. Wel dat het verschrikkelijk eng moet zijn geweest, anders was ik, als in principe buitenkat zijnde zeg maar, allang weer op sjouw gegaan. Ik heb echter wel mijn vrije tijd goed en nuttig doorgebracht; dit ter uwer geruststelling.



Ik heb namelijk vooral veel geslapen (waarbij hardop gedroomd - red.), en uiteraard heb ik het merendeel van mijn angsten kunnen delen met mevrouw K. Dat delen bestond voornamelijk uit het liggen op de bank tegen haar aan, zodat ik mij beschermd en geborgen voelde en zij kon genieten van mijn warmte en zij zich betekenisvol kon voelen. Voor mensen schijnt dat erg belangrijk te zijn en daar werk ik graag aan mee.
Voor de nacht geldt zo ongeveer hetzelfde, maar dan op bed en tot groot ongenoegen van de Boez.
Nu moet ik echter ook toegeven dat ik vrij veel plek inneem, maar dat is nu eenmaal zo en ik ben beslist niet van plan om me kleiner te maken dan ik ben.
Dat overdag op de bank hangen doe ik overigens nauwelijks meer omdat ik mijn inspectierondjes heb hervat; ik bruis weer van de energie.
Maar omdat je in het leven altijd beter al je zaakjes kunt op- en afbouwen, hou ik dat snurken op het bed naast K. er voorlopig nog even in, vooral dan om te voorkomen dat de restantjes van mijn trauma weer hun tol komen eisen. Tja, en dat ik zo'n 7 kilo (op zijn minst - red.) weeg, daar kan ik ook niks aan doen en dat is bovendien niet zozeer mijn probleem.
Inderdaad, wel dat van mevrouw K., maar als zij mij nu op 1 januari binnen had gehouden, was er voor helemaal niemand een probleem geweest. Vandaar dus en het zij zo.

1 opmerking:

Iwan zei

Weeg jij maar 7 kilo, Oscar? Dan ben je gewoon slank. Ik weeg inmiddels 9 kilo en de dierenarts vindt mij niet echt erg dik, gewoon "een groot brok kat" zoals hij het uitdrukte. Jij bent ook niet klein, dus je hoeft je over je gewicht echt geen zorgen te maken.