Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zondag 30 mei 2010

Niet al te nors


Kaija:
Zo mevrouw Katblad! Geen verslaggevers bij u? Zelfs Oscar niet? Des te beter. Ja, want ik hou niet van al die vreemde snuiters in mijn tuin. U kwam een foto maken van mij? En of ik nu niet wil weglopen als u naderbij komt? U vraagt wel erg veel van mij!



Nou, vooruit dan maar. Ja, maakt u uw plaatje maar. Ik was eigenlijk van plan om naar binnen te gaan, maar het raam is dicht. Ja, dat zijn van die tegenvallers die je moet incasseren heh? En nu sta ik dus te wachten tot ik opgemerkt word. U kunt zeker mijn deur niet openen? Nee, dat vreesde ik al. Nee, aaien moet u maar niet doen want ik sta niet voor mijzelf in. Omdat ik niet naar binnen kan als ik dat zou willen, ja. Hoe vindt u mijn blik vandaag? Niet al te nors? En mijn neus? Ja, prachtig rose niet? Mijn snor hangt er inderdaad ook prachtig bij en mijn vacht is in goede conditie, dat klopt. Mooi wit heh?
Wel, ik heb al meer gezegd dan normaal, dus lijkt het me voor u de hoogste tijd om weer eens door te lopen. Fijn dat u mij begrijpt en tot ziens maar weer, mevrouw Katblad!

3 opmerkingen:

Annemieke zei

Nou Kaija wat een eer! Je bent het eerste echte bericht in HET LKB! En je ziet er inderdaad goed uit. Dat geldt ook voor het nieuwe LKB - al mis ik het oude vertrouwde LKB natuurlijk ook wel een beetje - maar dat gaat vast vanzelf over :)

katja zei

Kaija ziet er best heel lief uit op, vooral op de onderste foto ! Je zou haar zo aanhalen...

Mevrouw Katblad zei

Ja, maar dan niet zonder handschoenen, heh?