Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zondag 27 november 2016

Met ons gaat het prima!

Oscar:
Om te beginnen wil ik graag zeggen dat het mij persoonlijk ook spijt dat we zolang niet nieuwe berichten hebben gehad. Maar dat ligt niet aan mij, Boez of Cera, maar aan ons mens, mevrouw K. dus. Die zag het niet meer zitten omdat ze een schrijversblok had, zei ze. En verder moest ze ook nog veel in de tuin werken, zei ze. Twee excuses dus die kant nog wal raken, zeg ik nu. Maar gedane zaken nemen geen keer. En in elk geval ben ik blij te kunnen zeggen dat het goed met ons gaat. We zijn ondertussen 7 maanden ouder, dat wel. Maar verder geen klachten, nee.
Wat dacht u van een foto op deze plek, mevrouw K.? Dank u.

Ja, dat ben ik inderdaad. Een stukje afgeslankt, maar dat is hier slecht te zien. Het was op een warme dag, dat weet ik nog goed. En ik kan het zien omdat ik hier onder een struik ben gaan liggen. De lavendel ja, die bedoel ik. Moet de oortjes beschermen, heh? Tegen de felle zon inderdaad, hoewel die op dit moment niet scheen. Dan vraag ik me toch af waarom ik daar was gaan liggen. Misschien dat ik moe was? Uiteraard van het harde werken. Ik ben namelijk nog steeds tuinopzichter en dat werk brengt een hoop verantwoordelijkheid met zich mee. Vandaar dus ja. Hebt u nu nog even een foto van de Boez?

Ja, dit is 'm. Van wanneer zijn deze kiekjes? Ah, augustus. Wel, dan was Boez aan het libeljagen. Dat lukte hem aardig, want hij heeft er een zooi gevangen. Maar alleen als ze vlak voor zijn neus langs vlogen, meen ik me te herinneren. Hebt u daar nog een foto van?










Deze bedoel ik niet, ik bedoel die ene waarop ie sprong. Oh, de fotograaf was dus te laat. Nou, fraai is dat.
Nee, meer kan ik niet vertellen over dit plaatje. Boez is niks veranderd, nee. Nog even jeugdig en brutaal inderdaad. Maar tegenwoordig slapen we wel samen op het grote bed. Ja, ik heb veel moeite moeten doen om zijn toestemming te krijgen om erbij te mogen, op dat bed. Dat is een verhaal apart en vertel ik later nog wel.
Heeft u ook nog een foto van Cera om het compleet te maken, dit bericht? Fijn.
















Nou, staat ze wel erg klein op, heh? Helemaal achter ook nog. Ja, ik weet nog goed dat Cera bijna elke avond zoek was. Dan kwam ze gewoon niet thuis om te eten. We hebben heel wat keren met u lopen zoeken, de Boez en ik, en dan vonden wij haar niet. Maar dat is ook een verhaal op zich.
Bent u niet iemand vergeten, mevrouw K.? Ja, ik bedoel Bohr, want die logeert weer bij ons toch? Oh, heeft u nog geen foto's van. Ja, ze is alweer aardig gewend, en heeft ook al menig keer tegen geblazen als ik te dichtbij haar kwam. Nee, ik wilde haar dan gewoon een kopje geven, maar daar is ze niet van gediend.
Had ik nog een vraagje aan u, mevrouw K. Kunt u een nieuwe kopfoto plaatsen? Ja, de huidige foto is wel goed, technisch gezien, maar ik vind Cera er maar raar opstaan. Vandaar dus. Nee, er is geen haast bij, maar voor de Kerst zou toch wel leuk zijn.
Zijn we dan verder klaar voor vandaag? Goed, dan mag u me nu vertellen wat de pot schaft, want het is ondertussen al aardig donker en u weet wat dat betekent, toch? Nou dan!

13 opmerkingen:

Marjoke zei

Wat leuk, weer nieuws in het Katblad! Ik ben blij om te lezen dat het met iedereen goed gaat.

Felix zei

Fraaie foto's van onze vent Boezelmans Frau Vlindertuin !
Wij zijn opgelucht dat u wederom terug bent on stage.
Lange tijd hadden wij ongeruste PDS buikpijn en dergelijke SOLK ongemakken, als gevolg van uw zeg maar writers block.

Piet zei

Ah fijn, een teken van leven. Ik heb jullie gemist. Alles ook goed met mw. K.? Fijn dat het met de katten alles goed is.

Mevrouw Katblad zei

Wauw! Gelijk al drie reacties!
wat Lievvvvvvvvvvvvvvvvvvvv!
en ja, mevrouw K. krabbelt weer op.
Trouwe fans duiken weer op, en dat doet ons goed!
Cera is weer pleiten...
Geen idee waar ze zit.
De jongens zijn ongerust, willen eten.
En de narcist lijkt te zijn gestopt met dreigementen en stalken.
Effe afkloppen.
Maar mevrouw K. voelt zich weer strijdbaar.
Zat gevangen in een vorm van PTSS, maar komt weer boven water!
Eindelijk!

Sandrazz zei

Hooooooiiiii
Jullie zijn er weer!!!
Super blij :)
Fijn dat het goed gaat met jullie.
Tot snel maar weer!

Groetjes van
Sandra en Doezel

Blaf de Hondt zei

Het opmerkelijke statistisch is, dat tijdens uw retraite de bezoeken op de haarfabriek site maanden op een gemiddelde van 7 per dag constant bleef. En ineens zondag met uw blijde terugkomst de teller omhoog schoot naar 28 !
Lijkt wel telepathie of zo.

Ma Tok zei

Hoera! Jullie zijn er weer! En allemaal gezond, gelukkig. Ik heb regelmatig gekeken of er al weer eens een bericht verscheen, en nu is dat eindelijk weer gebeurd. Maar nu verwacht ik ook regelmatig weer nieuws, hoor.

Mevrouw Katblad zei

Of misschien de tamtam?
Of toch maar het blogger volg-systeem?

Esther zei

fijn om weer een bericht te lezen! Volgens mij ben ik nog geen trouwe fan, maar wel iedere keer benieuwd naar de belevenissen in de Katbladstraat.

Ma Tok zei

Ik heb uw nieuwe verschijnen ook doorgegeven aan mijn zus in Nieuw Zeeland, die gaat vast ook weer alle berichten lezen.

Hannah zei

Hallo!!!!!!!!!!!!!!
Back again!!!!!!!!!!!!!!
Ja groeten vanuit NZ!
Heb al dat Leidse nieuws en fotos van het MLKK (Mooie Leidse Katten Kingdom) wel gemist!
Allerbeste en knuffels voor de haarfabrieken! en een dikkert voor MK :)

Marijke zei

Hoe gaat het eigenlijk met Wad, Woord en Wol ?

Anoniem zei

Fijn om weer van u en de katten te horen.