Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

maandag 15 april 2024

 We zijn weer terug!

Ja, of eigenlijk ben ik weer terug, Boezelmans dus. Want ik was met pensioen gegaan toen al mijn huisgenoten en eveneens vele vrienden en vijanden waren vertrokken naar de Kattenhemel of andere oorden en mevrouw Katblad last kreeg van haar botten en we tenslotte ook nog afscheid moesten nemen van mijn allerbeste maatje Oscar, waarna ik ontslag heb genomen als reporter bij het Katblad om van mijn pensioen te gaan "genieten" wat dus behoorlijk tegen is gevallen omdat ik nog de enige was qua personeel, zeg maar, en mevrouw Katblad ook niet meer vooruit te branden was.  Ik ben ondertussen wel al bijna 17 jaar oud dus erg hardlopen doe ik zelf ook niet meer, maar om nou te voorkomen dat het Homo Sapiens helemaal in elkaar zou storten, besloot ik als Felis Catus maar de meest wijze te zijn en de draad weer op te pakken dus. 't Is nog effe wennen, ook vanwege nieuwe apparatuur en levensritme, maar ik ga mijn best doen en mevrouw Katblad heeft me beloofd dat ze ook weer een poging wil wagen, dus we gaan er gewoon voor, hebben we afgesproken.  Dit is dus een eerste poging en we zouden het leuk vinden als u ons succes zou willen wensen! 



Geen opmerkingen: