Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

maandag 26 februari 2018

Ik ben er ook nog!

Cera:
Voor wie mij misschien vergeten was: ik ben Cera en ben er ook nog bij het Katblad! Al moet ik toegeven dat ik flinke dagdelen bij de buuf zit omdat die lekkere snoepjes voor mij koopt en het bij haar rustiger is dan bij het Katblad.
Maar ik kom elke middag wel weer op tijd voor het eten thuis, al ging dat afgelopen zomer nog wel eens mis, maar waardoor dat kwam leg ik later nog wel eens uit. Deze foto werd genomen rond mijn verjaardag, toen ik 13 jaar was geworden. Dat betekent inderdaad dat ik a.s. zomer 14 wordt.
Ik heb helaas niet zoveel tijd en energie meer om echt reporterswerk te doen maar maak me nuttig door stoelen te testen, zoals deze, die mevrouw K. bij de Kringloopwinkel had gekocht. Ik lag graag op deze stoeltjes, vooral ook omdat ze op een leuke plek in de Kruidentuin stonden en ik vanaf deze positie mevrouw K. in de gaten kon houden als ze in de tuin aan het werk was. Bovendien had ik daar geen last van Boez en Os, die nogal eens de behoefte voelen mij te pesten omdat ze weten dat ik daar niet goed tegen kan.
Ja, ik ben dus afgelopen zomer af en toe wat nachtjes weggebleven, en soms ook nog de ochtend daarna. Daarmee bracht ik mevrouw K. tot wanhoop, maar dat is haar probleem. Mijn probleem is dat ik, als ik volgevroten bij de buuf vandaan kom, niet direct de behoefte heb om huiswaarts te keren, vooral niet op zwoele avonden als er allerlei leuke, stoute jongens in de Kruidentuin rondlopen. Wie ik daarmee bedoel? Nou, die ongecastreerde Grote Snor bijvoorbeeld, en Wamy uiteraard, maar ook die kleine Rooie, Monster, en een witte, langharige van de overkant van de Gevaarlijke Weg. En dan nog een paar nieuwe gasten over wie ik nog niet zoveel te weten ben gekomen, en mevrouw K. ook nog niet.
Ik heb het dus eigenlijk op mijn manier best wel druk, al zegt K. dat ik al een ouwe taart begin te worden, net als zij.
En dan hebben we ook nog Bohr te logeren sinds begin november. Daar heb ik verder niet zo'n moeite mee, behalve dan dat ze doet alsof het bij ons een deftig hotel is. Nee, ik ga dat verder niet uitleggen want anders vinden ze me behalve een viswijf ook nog een roddeltante, en dus pas ik daar voor. En met uw welnemen laat ik het hier bij voor nu, dan zien we later wel weer verder. Oké?
Dan ga ik nu naar boven om een lekkere slaapplek in te nemen. Ik heb namelijk begrepen dat mevrouw K. nu eindelijk ook de radiator boven heeft opengedraaid, zodat we vannacht niet meer met zijn allen op een kluitje op haar bed hoeven te liggen om het nog een beetje warm te hebben.
Ja, ik denk dat K. zelf ook wel blij zal zijn als ze wat meer ruimte krijgt, zodat ze lekker onder haar dekbed kan draaien als ze daar behoefte aan heeft, en niet steeds al die kilo's kat van zich af hoeft te duwen. Mag ik nu gaan? Dank u!

6 opmerkingen:

Sandrazz zei

Hoi Cera!
Whahahhaha wel gezellig, kilo’s kat op bed, maar ik vrees dat mevrouw Katblad op het randje ligt en de poezels lekker languit

Marjoke. zei

Wat leuk zeg, het katblad is weer terug!!
Fijn om te lezen dat alles goed gaat.
Tja, toevallig zijn de katten hier ook allemaal een jaartje ouder geworden (en ikzelf natuurlijk ook).

Ma Tok zei

Bij ons is er heel wat veranderd in het afgelopen jaar. Zo is onze grote lieve Iwan ingeslapen. Hij had teveel pijn van zijn artrose, ondanks zware pijnstillers, zodat we tot ons grote verdriet hebben moeten besluiten hem te laten gaan.

Mevrouw Katblad zei

Mooie, prachtige Iwan...

katja zei

Bij mij gaat Zowie altijd bovenop mijn bovenbenen liggen als ik in mijn slaap op mijn rug draai en dan kan ik niet meer verder draaien en word 's ochtends met enorme pijnlijke rug wakker...

Inge zei

Ach Iwan, ik vergeet nooit ons bezoek met hem en Bob naar dokter Knaake. Wat een belevenis voor de 2 ventjes.
Heel veel sterkte met jullie grote verlies van de lieve mooie Iwan.
Bill is vorig jaar april ook ingeslapen, zijn laatste blaasontsteking ging nooit meer over en hij was op. Hij is bijna 18 jaar geworden.

En leuk dat je weer terug bent met je Leidse poezenkrant mevrouw Katblad!