Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zondag 17 oktober 2010

Niet meer zo actief

Rooie Gijs:
Ja, ik ben nog steeds partijleider van "Hof is Vol", maar ik kan alleen niet zo actief meer zijn als vroeger. Dat komt door mijn artrose inderdaad. Vandaar dat ik ook in de zon moet liggen, want dat is goed voor mijn botten. En als ik in de zon lig, kan ik niet achter vreemdelingen aanzitten natuurlijk. Ja, keuzes heh?
Maar ik heb natuurlijk een aantal partijleden die nog jong genoeg zijn om de taken in het eh..... veld van mij over te nemen. Alleen zijn zij niet zo fanatiek als ik. Hoe dat komt? Wel, Mio is erg gebiologeerd door eten. Noem het maar een soort verslaving ja, en daardoor vergeet hij wel eens wat zijn taak is. Uitzetten ja. Want ons doel is en blijft: alle vreemdelingen onze tuin uit, blijvend dus heh? Ja, al zijn ze nog zo lief en aardig; we kunnen daar echt geen uitzonderingen voor maken.
Dan hebben we natuurlijk Panda. Ja, die is over het algemeen erg bedreven in het uitzetten, maar hij heeft ook nog een baan als Hoofd Hoftuin, en daardoor heeft hij niet altijd genoeg tijd om zich met ons uitzettingsbeleid bezig te houden. En zijn broer Harremans is een lapzwans. Nee, die wil aan de ene kant dolgraag vreemdelingen uitzetten, maar aan de andere kant vindt hij het ook wel leuk om af en toe met ze te spelen. En dat gaat niet samen, heh? Nee, het is het één of het ander. Tenminste, dat is mijn mening. Nou, dan hebben we het wel zo'n beetje gehad, qua partijgenoten. Nee, meer zijn er niet. Er woont dan wel nog een dame in het Hof, maar die doet niet mee met onze partij. Bohr inderdaad. Wij gedogen haar omdat zij hier al lange tijd woont, maar verder hebben we niks aan haar. Nee, totaal geen capaciteiten in de richting van uitzetten en dergelijke. Bovendien gedoogt zij zelf ook. Ja, zij staat toe dat die Boezelmans bijvoorbeeld hier vrij rondloopt, en nodigt hem zelfs zo nu en dan uit in haar huis. Dat gaat alle perken te buiten ja, en dus kun je wel stellen dat zij een dissidente is. Nee, niet als partijgenoot maar als Hofbewoner. Ja, wij Hofbewoners zouden eigenlijk één front moeten vormen, maar dat lukt niet zo. Nee, aan mij ligt het niet, heeft het ook nooit gedaan. Maar ik kan er niet meer achterheen zitten. Mijn artrose inderdaad.
Wel mevrouw Katblad, ik heb alweer meer gezegd dan ik aanvankelijk van plan was, dus kunnen we nu het interview als beëindigd beschouwen, heh? U weet waar de uitgang is? Mooi.

2 opmerkingen:

Hans zei

Gijs, je hebt de verkeerde naam. Gezien je leeftijd en het bewaken van het hof voor verderfelijke invloeden van enge vreemdelingen vann de overkant, ga ik je er van verdenken dat je eigenlijk Fidel heet! Klopt dat?

ina zei

Of eh... Adolf?