Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

dinsdag 3 augustus 2010

Vroeger en nu

Poekie:
Ja, het gaat goed met mij. En nee, ik ga niet voor u en uw haarfabrieken opzij. Als ze niet langs mij durven te lopen, hebben ze gewoon vette pech. Nee, ik ben ook niet van plan om wat vriendelijker te kijken. U moet namelijk goed beseffen dat u hier in mijn straat loopt en dat ik het recht heb om hier te zitten en iedereen die ik niet mag tegen te houden. En daar ik al wat ouder ben, heb ik mij geoefend in gevaarlijk staren zodat het niet tot confrontaties hoeft te komen. Ja, vroeger wilde ik nog wel eens een goed gevecht aangaan, weet u nog? Op het dak inderdaad, en mijn slachtoffer toen was Japekoppie. Ja, ik heb hem menig lesje geleerd in het verleden, maar op een gegeven moment werd hij te groot en te sterk en mijn krachten namen af door de voortschrijdende tijd en mijn achteruitgaande gezondheid, inderdaad. Maar mijn blikken mogen er zijn, heh? Ja, dat dacht ik ook. En ziet u nu maar dat u langs mij komt met uw haarfabrieken. Ha!

2 opmerkingen:

ina zei

Oeioei, daar zou je inderdaad bang van worden.

Hans zei

Je mag dan wel oud zijn, Poekie, maar je bent nog steeds heel erg mooi!