Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

dinsdag 18 oktober 2011

Ordinaire snoepkous

Bohr:
Ik ontvang best graag bezoek hoor, daar gaat het niet om. Niet van pestkoppen natuurlijk, maar van die aardige jongens die geen kwaad in de zin hebben.  Maar dan moeten ze natuurlijk wel voor mij komen, en niet omdat er hier toevallig wat te halen valt. Lekkers inderdaad. Ik weet best dat de liefde vaak door de maag gaat en dat vind ik helemaal niet erg, maar er moet daarnaast nog meer zijn, zoals een beetje aandacht voor elkaar. Voor mij dus, ja.
Maar goed, deze jongen komt dus alleen maar halen en nooit iets brengen.


Kijk 'm daar nou weer zitten.
Doet alsof hij thuis nooit iets krijgt en zet van die grote, vragende ogen op.
Is allemaal maar schijn, u kunt mij op mijn woord geloven. Het is gewoon een ordinaire snoepkous, niets meer of minder dan dat. Gaat niet weg voordat ie zo'n kaasbolletje heeft gehad. Of twee of meer, want heeft nooit genoeg.
Nee, zulk bezoek hoef ik dus niet. Geen gezelligheid aan, nee.
Hij hoort bij u? Wel, dan stel ik voor dat u hem snel weer mee naar huis neemt voordat ie al mijn kaassnoepjes bij elkaar heeft gebedeld en er niets meer over is voor mij. Kan iemand dat raam dichtdoen?

Mevrouw Katblad:
Kom op Boezelmans! Je brengt Bohr helemaal in de war en bovendien heb je weer genoeg lekkers gehad. Stukje lopen? Ja? Ga maar gauw mee!

Geen opmerkingen: