Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

donderdag 29 september 2011

Laat ze maar komen!

Panda:
Sttt, mevrouw Katblad..., niet dichterbij komen want dan jaagt u hem weg. Nee, ik weet nog niet precies wat het is maar ik heb 'm wel in het vizier, dus misschien kan ik het u straks vertellen. Maar komt u alstublieft niet dichterbij want dan gaat-ie er vast vandoor.















Wel, nu u toch bent gekomen en hier naast mij staat, kunt u net zo goed even met mij meekijken. Ja, tussen de rozenbottels zit het. Ziet u het bewegen? Nee? Nou, ik dus wel. Nee, ik hou u echt niet voor de gek, waarom zou ik. Helemaal bovenin inderdaad, dus goed beschouwd zou u 'm beter moeten kunnen zien dan ik want uw ogen zitten hoger en bovendien heeft u er vergrootglaasjes voor. U ziet echt niets? Wel, houdt u dan gewoon uw kwebbel en wacht rustig met mij af. Ja, als u stil blijft staan, geen geluid maakt en geen bewegingen, dan komt-ie tenslotte echt wel tevoorschijn.
.............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Ja! Zag u hem wegvliegen? Had ik gelijk of niet! Zo! En wat was het nou? Ah, een meesje zegt u? Wel, ik weet alleen maar dat-ie er smakelijk uitzag en ik had hem graag gevangen. En dat het uw schuld is dat-ie is weggevlogen, want u stond niet stil genoeg. Nee, u bewoog inderdaad. U denkt dat-ie wel weer terugkomt? Dat er nog meer van die meesjes komen? Tijd van het jaar, meent u? Wel, ik ben er helemaal klaar voor en zal ze met liefde ontvangen, de meesjes. Maar een volgende keer moet u er dus maar niet meer bij komen staan want dan wordt het weer niks. Nee, als u hier niet had gestaan had ik hem vast en zeker kunnen vangen.
Heerlijk heh mevrouw Katblad? Die wisselende seizoenen? Ja, laat ze maar komen, die meesjes!

Geen opmerkingen: